כיצד לבצע בדיקת רטיבות


בדיקת רטיבות

האם אתה תוהה כיצד לבצע בדיקת רטיבות? מה מטרת המבחן החשוב הזה? אם כן, אתה לא לבד. למעשה, אתה בטח תוהה אם אתה צריך לשכור איש מקצוע. המשך לקרוא כדי ללמוד כיצד לבצע בדיקת רטיבות בצורה נכונה. להלן מספר טיפים שכדאי לעקוב אחריהם בעת ביצוע בדיקת רטיבות משלך:

איך בודקים אם יש רטיבות?

רטיבות נוצרת על ידי מספר גורמים, כולל החומרים בביתכם והמים בהם אתם משתמשים. שיטות בנייה נכונות מונעות כמויות מוגזמות של רטיבות לחדור לקירות הפנימיים. הקירות החיצוניים מוגנים על ידי שכבת נדן ומכוסים במחסום רטיבות. דליפות מים יכולות להרוות במהירות את השכבות הללו, וליצור כר גידול לריקבון ועובש. להלן הסימנים המובילים לחפש:

היגרומטר הוא אחד הכלים האמינים ביותר לבדיקת הרטיבות היחסית של הבית. מכשיר פשוט זה מודד את הרטיבות היחסית של האוויר ונותן קריאה באחוזים. מודד מסתכל מקרוב על פני הקיר ודוחף אותו להרגיש ולהריח את הרטיבות. לאחר מכן הם מקדחים שני חורים זעירים בקיר, ומכניסים לתוכם מד רטיבות. קריאות הרטיבות יכולות להשתנות עד עשרה אחוזים, לכן עליך לבדוק כל אזור לפחות פעם אחת כדי להבטיח דיוק.

מדי רטיבות מועילים בעונת ההוריקנים ואחרי סערה. הוריקן יכול לזרוק בכל מקום בין עשרה לחמישה עשר סנטימטרים של מים, ולגרום נזק רב ותיקונים יקרים. חשוב לבדוק את הבית שלך לרטיבות לפני שהוא פוגע. במקרים מסוימים, הרטיבות תעלה על אחוז המגבלה של מד הרטיבות שלך. במקרה כזה, אתה צריך להסיר את הקיר לנדן. בהתאם למיקום הדליפה, מד רטיבות עשוי להצביע על כך שהבית שלך אינו עמיד למים.

מהי המטרה של בדיקת רטיבות?

כדי לשמור על איכות ובטיחות המוצר, חיוני שמזונות ישמרו על תכונותיהם הפיזיקליות והכימיות זמן רב ככל האפשר. יותר מדי רטיבות במזון עלולה לגרום לקורוזיה וחסימות, וכתוצאה מכך השבתה לא מתוכננת ועלויות ייצור מוגברות. בדיקת רטיבות חיונית לשליטה ברמות הרטיבות במזונות, מה שעלול להשפיע על איכות ובטיחות המוצר ולהפחית את הרווחיות. מאמר זה בוחן את היתרונות של ניתוח רטיבות, ומה אתה יכול לעשות כדי לשפר את המוצרים שלך.

הסוג היעיל ביותר של בדיקת רטיבות תלוי בחומר הנבדק. ישנם מספר סוגים שונים של בדיקות המשמשות לקביעת כמות הרטיבות בחומרים ובמשטחים שונים. הדרך הטובה ביותר לקבוע את תכולת הרטיבות של כל מוצר היא לבצע בדיקה יבשה בתנור. עם זאת, מבחן מסוג זה יכול להיות מעט יקר ואינו מעשי במיוחד אם אתה בדרכים. תצטרך תנור והרבה זמן כדי להשלים את הבדיקה הזו.

רטיבות מטר צריך להיות מדויק כדי 0.02%, תקן המשרד לאיכות הסביבה. אתה צריך לבדוק שבע לשכפל דגימות כדי לקבוע את גבולות זיהוי של המכשיר. מגבלת הגילוי צריכה להיות גבוהה פי שלושה עד חמש ממגבלת תכולת המים, שהיא סביב 20 מיליגרם. הקפד לקרוא בעיון את הוראות היצרן ולהגדיר את המכשיר במיקום אופטימלי. ברגע שיש לך את מאזן הרטיבות הנכון, אתה תהיה על הדרך שלך כדי להבטיח את איכות המוצרים שלך ובטיחות.

למה אתה צריך מקצוען לבדיקת רטיבות?

בדיקת רטיבות היא שלב חיוני בהתקנת ריצוף ויניל. ריצוף מותקן כראוי ימנע בעיות רטיבות שעלולות לגרום עד 80% של תקלות התקנה ריצוף. בעוד בדיקת רטיבות היא הליך פשוט, אתה צריך מקצועי לבצע את זה אם יש לך חששות רציניים. להלן השלבים הכרוכים בתהליך. שימוש במד רטיבות לבדיקת רמות הרטיבות הוא רעיון טוב.

מדי רטיבות מודדים את תכולת הרטיבות של עץ, בטון, לוחות סיבים וחומרי בניין אחרים. דיוק מד רטיבות משתנה עם סוגים שונים של חומרים. הם מדויקים ביותר בטווחים נמוכים יותר. כובע הבטיחות על מטרים אלה הוא מעצבן. אנשי מקצוע ממליצים על רטיבות מטרים בעת עבודה עם עץ. מדי רטיבות כוללים תצוגת תאורה אחורית וניתן להשתמש בהם בתאורה עמומה. מטרים אלה כוללים גם מקש "אחיזה" המקפיא קריאות.

חשוב לדעת כי מד רטיבות מדויק רק כמו הבוחן שמבצע אותו. הזמן, הסביבה והידע של בודק הרטיבות יקבעו את דיוק התוצאות. בודקי רטיבות חייבים להשתמש במוצרים ובציוד מתאימים לבדיקת רטיבות, והם חייבים לתעד במדויק את כל הנתונים. מפקח רטיבות ירצה תיעוד שמוכיח את תוצאות הבדיקה. אז אם אתה לא בטוח עם הידע שלך, לשכור מקצועי.