איך עושים ריצוף מדרגות


ריצוף מדרגות

ריצוף מדרגות היא דרך מצוינת לשפר את המראה של המדרגות שלך. ישנם יתרונות רבים לפתרון ריצוף זה. זה פשוט להתקנה ונותן מדרגות שלך מראה חדש לגמרי. להלן מספר טיפים שיעזרו לך להחליט איזה סוג ריצוף מתאים למדרגות שלך. הוספת רץ מסוגנן יכולה לגרום למדרגות שלך להיראות אלגנטיות ומודרניות.

מהו ריצוף מדרגות?

ישנם מספר סוגים שונים של ריצוף למדרגות. יש שטיחים, רצפות עץ ורצפות עץ מהונדסות. רצפת עץ תותקן בדרך כלל מעל מדרגות קיימות. כשאתה מתקין רצפת עץ חדשה, עליך להקפיד לקבל אף מדרגות, המכונה גם בולנוז. האף הוא דריכה צרה עם חריץ בקצה אחד. זה עוזר לספק פלטפורמה מרובעת לשינוי כיוונים.

בחירת חומר ריצוף מדרגות תלויה בהעדפה האישית שלך, בתקציב, ברמת הרעש ובעמידות שלך. לדוגמה, אם אתה גר בבית עם ילדים, אתה צריך לחפש שטיחים עם המתיחה נוספת. אם המדרגות ממוקמות באזור תעבורה גבוהה, אתה צריך למצוא חומר ריצוף קל לניקוי.

בעת בחירת חומר ריצוף למדרגות, הצעד הראשון הוא למדוד את מדרגות המדרגות ואת הרצועות. הקפד למדוד את עומק וזוויות הקצה של כל דריכה. אם אתה מתקין גרם מדרגות מעץ קשה, עליך להשתמש בדבק מתאים לאבטחת האריחים. אם אתה רוצה להימנע חריקות, אתה יכול להשתמש "בלוקים דבק" עשוי גרוטאות עץ.

מדרגות הן אזורי התנועה הגבוהים ביותר בביתך ודורשות הגנה מרבית. חשוב לבחור חומר ריצוף עמיד ועמיד בפני כתמים. עץ ועץ מהונדס מציעים יתרונות אסתטיים ופונקציונליים כאחד.

איך עושים ריצוף מדרגות?

ייתכן שאתה תוהה, "איך עושים ריצוף מדרגות?" ובכן, התהליך הזה דומה מאוד להתקנת ריצוף למינציה על גרם מדרגות. תחילה עליך לחתוך את חורי תאורת הדריכה, ואז תוכל להתאים את הריצוף על הרצועות. אתה צריך גם לחתוך את הערוץ המשמש להחזיק את דפוס האף.

ראשית, אתה צריך לקבוע כמה ריצוף לרבד אתה רוצה להשתמש. חשוב למצוא יצרן המציע הפשטת אף תואמת או שתצטרך לבצע חתכים בהתאמה אישית כדי להתאים למדרגות. כלל אצבע טוב הוא לרכוש לפחות 10% יותר לרבד מאשר מדה מרובע המדרגות. בדרך זו תוכלו לחתוך לוחות נוספים במידת הצורך ולהשאיר מרווח שגיאה. כמו כן, כאשר מורידים את השטיח הישן, להשתמש כפפות, כמו סיכות יכול להיות חד למדי.

לאחר שקבעתם את הרוחב והעומק המדויקים של כל דריכה, תוכלו להתחיל לחתוך את הקרשים. רוב הקרשים רוחבם כשבעה סנטימטרים ועומקם 11 אינץ'. תזדקק לשניים מהם כדי לכסות כל דריכה. אתה יכול להשתמש בג ' יג מדרגות כדי לוודא שהקרשים נחתכים בגודל הנכון.

ריצוף עץ הוא אפשרות נוספת לריצוף מדרגות. אמנם עץ קשה הוא אפשרות יקרה יותר, אך כדאי לשקול את המדרגות שלכם. הוא מספק מראה נצחי ואלגנטי זה כמעט ללא תחרות. בחירת עץ עבור גרם המדרגות שלך יכול להיות יקר-עץ עולה בערך שישה עד שתים עשרה דולר למטר מרובע. ובעוד זה יפה, תצטרך לזכור כי זה יכול להיות חלקלק כאשר רטוב. אם אתה מודאג מכך, עליך להתקין דריכה ללא החלקה.

כיצד ריצוף מדרגות יכול לשפר את המדרגות שלך?

ישנן מספר אפשרויות זמינות כשמדובר בבחירת ריצוף למדרגות שלך. אפשרות אחת פופולרי הוא ריצוף לרבד. אפשרות זו היא זולה וקלה להתקנה. בנוסף, זה הוא החלקה וקל לניקוי. עם זאת, עליך לקחת כמה שיקולים חשובים לפני שתחליט להתקין ריצוף מסוג זה.

רצים יכולים להיות אופציה נהדרת אם יש לכם גרם מדרגות מעץ קשה. למרות שהם לא מכסים את כל גרם המדרגות, הם מוסיפים מתיחה ומפחיתים רעש. רצים הם גם אפשרות זולה יותר מאשר שטיח המדרגות כולו. כמו כן, הם יכולים להיות צבע מתואמת עם ריצוף מתחתיהם. רצי שטיחים מותקנים בדרך כלל מתחת לרצפות עץ קשה. רצים גם מפחיתים את הרעש במדרגות שלך, מה שהופך אותם לבחירה מצוינת אם אתה מודאג מהרעש מרצפת העץ של הבית שלך.

אפשרות נוספת למשטח ריצוף מדרגות היא אריח. אריחים עמידים ונראים נהדר. הם יכולים להיות מותקנים על גרם המדרגות כולו או רק את הרצועות. הם מוסיפים נופך של כשרון לביתך. עם זאת, הנחת אריחים במדרגות היא מסובכת ועשויה לדרוש שכירת איש מקצוע.

הגורם החשוב ביותר בבחירת חומר למדרגות שלך הוא בטיחות. אם המדרגות נמצאות באזור תעבורה גבוהה, אתה צריך משטח עמיד כי לא ייהרס על ידי מים. בנוסף, אתה צריך חומר קל לניקוי.